Thursday, April 2, 2009

BIG..BIGGER..BIGGEST..

Terkejut tak tengok kucing giant dier...huhuhuhu..besar gabak mengalahkan budak kecik..asal yer aku nak tunjukkan anjing besar kat Mien dan Tiqa..tetiba aku nampak lak kucing ni..tak der kaitan pun gan pencarian aku..hehe..ceritanya, dulu kat taman umah aku ada dua rumah ni, penghuninya cina..dia ada anjing besar..takut gila..tapi anjing ni cam malas jerk..aku dan akak aku selalu petang2 naik basikal pusing umah ini sebab nak tengok anjing ni..hehe..(kak, ko ingat lagi tak??ko tak ingat, bermakna ingatan ko makin pupus...hahaha..)
Tetiba aku nak cerita tentang dahulu-dahulu..suatu ketika dulu aku minat sangat bela kucing..kakak2 aku semua takut kucing..semua lari dan jerit-jerit bila kucing aku kacau diorang..hahaha..macam-macam jenis kucing aku ada dulu..mula-mula kucing kampung jerk..tapi tak lama, kejap jerk..pastu kucing siam lak..dari kecik aku bela dia sampai lah besar..BELANG nama dia..sebab dia belang..

Pastu kucing Parsi lak..nama dia Dho Dho..sedara aku kasi..sebab dia tengok aku selalu main kucing-kucing kat rumah dia..tapi ntah kenapa pada suatu masa itu, ke semua kucing-kucing dia kasi kat orang lain termasuk lah si Dho Dho..hampir sebulan aku bela Dho Dho sedara aku tu meninggal dunia (Al-Fatihah)..dia macam tau-tau jerk kan dia akan pergi..huhuhu..dah lama tu,Dho Dho tu aku pulak serahkan kat sedara aku yang lain..sebab aku akan pergi jua..tapi bukan pergi selama-lamanya..hehe..aku dah masuk teknik, tak der sapa nak jaga..plak tu sian dia, tiap2 pagi bila dia masuk bilik aku, aku tak da..(biasa pepagi dia g bilik aku dok menyelit jerk kat aku sambung tido)..mama aku citer, dia asyik MEOW..MEOW jerk cari aku..plus,sian papa aku yang hari-hari kasi makan si Dho Dho ini..tak sepasal lak kan..maaf menyusahkan..hehe..beli kan makanan dan pasir dia..kat dia sahaja sebulan dah dekat RM20++..nak makan ayam la..nasi tak mau..demand..

Tapi skang Dho Dho dah tak der dah..dia mati sebab kena langgar..cian dia..dia tinggalkan baka-baka dia..anak+cucu+cicit..gemuk..hitam..gebu sebijik cam dia..tapi seekor pun aku tak dapat balik baka dari kucing aku tu..kalau tak der Dho Dho sure tak der kan diorang2 tu..kenapa??Allah jerk tau kenapa..!
Dho Dho...

-END-

p/s : gambo Dho Dho tak clear sebab ni aku tangkap dari gamba yang ada dalam wallet aku..ni jerk yang ada kat aku..sebab aku ikut petua orang dolu2..konon x leh tgkp gmbo kucing..nnt dia mati..(klu da ajal tu, mati gak)...

2 KOMEN:

nAnA rAhMaN April 6, 2009 at 4:01 PM  

aku igt lg da!!!
hahaha cm klakar jer..g tgk anjing!!
tp anjing tu mmg beso ya rabbi!!
rugi tak tangkap gambo ek??
dlu mner der camera canggih2 nihh..tp kucing ni bapak beso!!

Kasih April 6, 2009 at 6:22 PM  

aku igt ko da lupa da...!!
ko kn cm makcik2..
kuang2..
rugi kita x amek gmbo kn..
dulu pki kamera filem..
x best..!!

klu la kucing beso ni aku bela,
agak2 korg mara x??
x pun korg x jejak kot uma??
x pun, korg2 main lompat2 gn kucing tu??
wakakakakka