Friday, August 21, 2009

UTM..UTM..UTM

Universiti Teknologi Malaysia...ader aper gan tempat ni...??

aku sayang UTM

Terlalu banyak kenangan aku di sini..sejak dari mula aku menjejakan kaki di UTM sampai la aku menerima surat yang mengatakan aku sudah tamat belajar..aduhhhh..Ni lah universiti yang aku idam2 kan sejak di bangku sekolah agi..teringat kenangan maser kat Teknik Gerik..aku dan Ila, selalu bcakap pasal UTM..'maziah, kita da selangkah nak masuk UTM..'..ketika tu aku yang sangat suker berangan nak masuk UTM..tambah pulak cikgu idaman aku dari ex UTM gak..dier la yang selalu cakap2 pasal UTM..sampai lah aku terpengaruh nak masuk UTM..kata dier..'kamu ni da selangkah di UTM..kamu sendiri akan mengerakan sebelah kaki tuk terus berada di UTM..' wahhh...

Otak aku ni da melilau da..cammaner la kan UTM tu..best ker x?besar ker?maklum lah, aku ni jarang g JOHOR..ader la 1x jerk..tu pun g Tangkak..hehe...dan akhirnya, aku dan illa diterima masuk di UTM selepas lulus di matrikulasi..gembira tak terkata..cuma kasi berlainan kos jerk..dier jadi cikgu..ahaks..

Kini, 4 tahun berlalu dengan pantas..pejam celik pejam celik, kini tiba masa yer membawa haluan masing2..sekejap jerk raser yer 4 tahun..banyak sangat yang kita lalui sepanjang 4 tahun ni..Banyak sangat kenangan2..klaka lak kn kalau ingat balik..nnt akan ku update psl kenangan2 tu..dari wat model, kene serbu gan pak guard kat studio, gelak tawa, nangis sedu sedan..hehe..n 'gedegang'....hahaha..wat maser ni bior aku kumpul dulu citer2 tu..sbb nak flash back balik kn..hehe...yang paling best skali, development masing2..wajah before n after..hehe..kalau aku wat sorang2, mesti der yang marah erk..hehe..saper kah gerangan yang kan terjah aku..haha..

Ni la masa2 yang paling takkan aku lupa kan..ni lah tempat aku jatuh dan bangun..kehidupan yang aku lalui keseorangan tanpa sedara mara malah keluarga..aku keseorangan di sini..membina kejayaan dengan sendiri..di saat2 terakhir, aku menemui cinta..dia juga memberi perangsang wat aku..aku, anak yang paling jauh dari keluarga..anak bongsu yang membawa diri jauh dengan belaian manja keluarga..dengan harapan membawa pulang segulung ijazah untuk mama n papa sebagai penutup keluarga..malah orang terakhir yang akan mengantung gambar bersama segulung ijazah di dinding..keempat2 anak2 mereka sudah tergantung gambarnya..alhamdulilah akhirnya cukup kelima2 anak mama n papa sudah memberikan kejayaan kepada mereka..
Pic ni port baru tuk saper2 yanh HEART gan UTM..hehe..ni pintu baru UTM..sangat la cantik..memang sesuai la kalau nak wat port orang2 gila camera cam kami2. ni..hehe..cuma dier sempit ckit la..tapi ok la kan..banyak lak duit UTM ni wat bende2 gini..hasihhh..da kaya la kot utm ni..

5 KOMEN:

amy yusoff August 21, 2009 at 11:27 PM  

jgn lpe arrange reunion nnti yek..
aku y sdg hangat merindui smuenyer..
muah2...

Kasih August 21, 2009 at 11:39 PM  

yuppp..
pasti akan arrange kn reunion..
jgn lupa bwk anak msg2 erk..
hahaha

Sare August 23, 2009 at 2:14 AM  

ark..saper yg muka da berubah tuh?haku ker?haha..see ya!

Kasih August 23, 2009 at 5:36 PM  

hahaha...tau x per..ahaks..
smu org muke brubah..
klaka lak aku tgk gmbo 1st year,,,

Sare August 23, 2009 at 11:21 PM  

ko ader ker gmbr 1st year?aku ader sket jer..nk wei!