Sunday, August 30, 2009

DEBARAN HARI RAYA di SINGAPORE

Semalam, aku follow family Mr.Ib g shopping kat Geylang, Singapore...wahhhhh...kemain meriah yer kat saner..banyak yer bazaar jual macam2 tuk persediaan hari raya..best pulak tengok..hem ni kira 1st time aku sampai kawasan sini..hem b4 ni x pnah pegi agi..hem sebab kalau hari2 biaser cam tak der baper jerk..hem meriah yer time hari raya...

Lengoh2 kaki aku ni jejalan kat sni..hem dari satu kawasan ker kawasan lain..tujuan yer ke sini, kak Julee nak cari baju konvo dier sambil2 tu leh tengok barang raya..boleh tahan gak harga2 kat sini..ader yang mahal der yang muurah..aku survey dulu, then baru datang balik beli..hehe..hem kat sini, ibu Mr. Ib belikan aku tudung...maceh yea..hehe..aku minat sangat dengan table runner kat situ..hem macam nak beli kt mama, tapi gaji x der agi ni..hem sesuai sangat kat meja baru mama tu..sure cun letak kat atas meja tu..table runner tu penuh dengan manik2..alahaiii...tangkap lentok aku tgk..berbaloi ker aku beli dengan harga ni $40??

1st time kat sni aku dengar lagu raya Spore..hehe..aku dok pelik Mr. Ib dok nyayi satu lagu ni..aku taye la lagu per tu..rupa2 yer lagu raya Spore..hehe..kalau lagu raya kita, aku tau la..dengar muzik da tau kn..ehehe..awal yer da dengar lagu rayu berkumandang..pose baru seminggu..haishhhhhh..tak saba yer nak raya sebab tak saba nak balik umah....

Mr. Ib tunjuk per tu...cucuk mata india tu..adehhhhh...

aku wif apin..adik Mr. Ib

salah lah angle tgkp gambo ni..x nampak lak jalan dier penuh dgn gantung2 hari raya..

aku depan Tanjong Katong Complex..hem byk jual baju2 raya..

Mr. Ib yg sabar jerk layan family dier..bwk saner sini..

Pas g Spore ni, konon nak g Kota Raya, JB lak..tapi alahaiiiiiiiii...dua 2 jam kami stuck kt kastam..jammed giler2..banyak giler kete nak kuar dari Spore..huhuhu..tencen jerk smu..tambah2 apin yang asyik tayer, biler nak bukak poser ni @ lambat agi ker nak bukak poser..hehee

Hem minggu depan aku sebok nak wat biskut raya ni..alhamdulilah aku dapat order biskut feveret Mr. Ib...hehe...biler nak shopping ni..hem rileks laaa..pose baru semiggu kan...hehe