Thursday, March 12, 2009

APA YANG AKU BELAJAR HARI INI

Huuhhhhhh...terlalu banyak benda yang aku belajar hari ini..dari pagi hinggalah ke malam hari..

  1. Kecewa+geram=Bersabar..buat surat kebenaran kat fakulti hampir 3 minggu yang lepas.Tetapi pagi tadi aku pergi pejabat,surat kami tidak ada...aduhhhhh.....bersabar dan sabarlah sahaja yang aku mampu untuk menyelesaikan masalah ini.Surat ini penting untuk aku dan kekawan unutk pergi membuat research di sekolah Spastic hari ini.
  2. Pandai cakap+ayat2 manis=Peluang..disebabkan kami tidak ada surat,aku dan kekawan dengan gamble nya pergi ke sekolah spastic..Oleh kerana aku dan Sare melemparkan ayat2 manis dan gebang2 sikit, kami dibenarkan masuk dan berpeluang ke bilik2 di sekolah itu untuk melihat kanak2 yang mengalami Cerebral Palsy.Sebelum ini ,aku pernah ker sini tahun lepas..so,aku terselamatlah sebab mereka masih lagi menyimpan surat lama aku..walaupun surat kebenaran tu sebenarnya tidak boleh pakai lagi..
  3. Syukur+alhamdulilah=Nilai diri...aku bersyukur terhadap ilahi kerana aku diciptakan dengan sempurna dan sihat walafiat..Tersentuh hati aku melihat kanak2 ini..dan dengan ini belajarlah menghargai diri sendiri dan cermin diri itu sebelum membuat buruk kepada orang lain.
  4. Grilled chicken chop+big apple+sizzling=Berat..makanan aku hari ini..aku rasa dengan memakan benda2 merapu ini aku dapat kembalikan berat aku yang makin kekurangan ini..huhuhu..mahu cikit jerk naik..tak mau lebih2..
  5. Ubat+demam=Lalok....bila dah makan ubat tu, buat2 lah berehat sekejap..fikiran melayang-layang sampai tidak tahu apa yang kita lakukan..hehe..perkara ini terjadi pada Mr.Ib..lawak la dier ini..kita cakap lain,lain lak difikiran..

0 KOMEN: