Wednesday, May 20, 2009

PULANG BERSAMA SI DIA

16.05.09..9.30 pm aku dan Mr.Ib bertolak dari Jb..kami mahu pulang ke tempat kelahiran aku..Sri Manjung..hati aku ni bagai bergetar2 kerana ini kali pertama aku pulang bersama cinta hati aku...sebelum2 ni aku pulang seorang diri..aku sangat gembira dan teruja kerana Mr Ib mahu melihat tempat kelahiran,tempat aku dibesarkan dan segalanya di sini..pada mulanya kami nak naik kereta jerk, tapi dek kerana papa aku kesian kan Mr.Ib pulang ke Jb seorang2,kami mengambil keputusan menaiki bus sahaja..kalau nak ke Manjung,at least leh gilir2 gan aku..so,hati aku pun tak susah kalau naik bas..da tentu bukan dier yang bawa kan..hehe..

Tepat 6.00 am kami sampai kat Manjung..wahhhhh...aman yer aku raser..jauh dari haruk pikuk..bahagia aku raser bila da sampai..cian Mr.Ib berjam2 naik bas..orang tak biaser naik bas lamer2..balik kampung erk..ahakzz...kampung ker??tak laaa..

Sarapan kami...mama hidangkan karipap dier gan pisang goreng..sedap2...sambil2 tu kami makan kek mother's day mama n otak2 Haji Wahid yang kami bawak balik...hehe..kejut pewut aku makan banyak2 pepagi buta ni..alhamdulilah semangat makan aku sudah kembali..hehe..

Jejalan kami dimulakan merewang kat Lumut..aku bwk Mr.Ib tengok2 laut..yer la kan...da kawasan aku ni dekat dengan pantai..situ la aku bawak..hehe..Mr.Ib agak teruja walaupun kepanasan tahap maksimum..memang panas kawasan sini..
Tengok la gambar ni..ala2 Titanic..ngeh2..tak de angin pun..haha..belakang tu hospital aku dilahirkan..sejak lahir aku da tengok laut..sebab tu aku da jemu..tapi sekarang hospital tu da ditukarkan dengan kolej jururawat..huhuhu...

Pas kami jenjalan,kami pulang makan tengah hari..menu utama mama aku masak TEMPOYAK IKAN KELI..huaaaaa...meleleh air liur aku..haha..dan ini kali pertama Mr.Ib makan tempoyak ikan keli..mula2 dier teragak2 nak makan..da la dier tak makan durian,agi mau makan tempoyak..setelah dipaksa suh cuba,akhirnya dier suka lak..makin laju lak dier makan..tambah2 lak tu..ishhhh..baru dier tak kenikmatan tempoyak ikan keli..yumm yummy..
Dah kenyang bagai ular sawa,najah n bedi ajak jenjalan..biasa la kan da kawan sehati sejiwa..mesti la mau kenal2 gan Mr Ib..alhamdulilah kejap jerk da mesra..kami jenjalan kt Teluk Batik..nak mandi malas n aku pun da jemu..lamer da aku tak mandi pantai..Mr.Ib pun agak malas nak mandi manda ni..

Kami bawak Mr.Ib jenjalan dalam TLDM...sambil tu aku tunjukan dier tempat aku praktikal..Boustead Naval Shipyard..hem dier pun der gak apply keje sini..kelemahan yer kat sini,kene harung panas rembang..tapi agak masyuk....!memang da tepi laut sangat2...

Bila da petang kam ker Jambatan..kat sini kalau hari minggu der orang main2 kete2..drift bagai semua..kami tak berpeluang tengok sebab kami sampai pun ari ahad kn...kat sini best..angin kuat..der gak orang pancing ikan..lepak2 sini..

wokey..cerita akan disambung entry lain lak...hehehehe

4 KOMEN:

ir ib May 20, 2009 at 9:49 PM

owh..DH UPDATE...
ade rezeki abg dtg lg yek..
kat uma jgn nakal2..
slmt berniaga yek..
jgn xtahan sdh le yek..
good luck sygg..
muahhhhhhhhh!!

cik amy May 20, 2009 at 11:37 PM

wah2... bahagie nyer ko ji... uiksss... best nyer dier dpt balik kg eh... ri tu Mr D aq pon balik kg gak tp tyme raya dtg ngan family dier.. rushing sgt2 tyme tuh, tak ley jln2... ala lagipon tak payah ler sg tawo tu tak de pon yg menarik nyer... haha... laen lah lumut sememangnya bnyak lumut tu... mcm2 ada..

Kasih (Maziah) May 21, 2009 at 1:01 AM

ir ib...

hehehe..
syg da update da...
hem nnt abg dtg lagi tau..
byk lagi tempat yg syg x bwk abg..
hem syg tak nakal2 la kt umah..
baik2 jerk..abg tu yg jgn nakal2..
syg x de abg jgn dok merayau2 jerk..
hem maceh abg...
syg tahan jerk niaga..
doa2 kan erk abggg...
muahhhhhhhhhhhhhhhh!!

Kasih (Maziah) May 21, 2009 at 1:03 AM

emmy...

hem alhamdulilah da bahagia...
hehe..
hem bawak jenjalan sini jerk..
tak leh g jauh2...
sbb maser limited laa.
hhuhuhuhuhu...
dpt balik umah per yg x best yer..
aman jerk raser yer kn...