Saturday, February 28, 2009

OPEN UP 09 - Day 3

Selepas membuat onar di Royal Selangor, kami ke Jalan Conlay di mana terletak yer Pusat Kraftangan Malaysia...Di sini aku lihat perlbagai kraf yang berasal dari seluruh pelusuk Malaysia...Songket, batik, ukiran, seramik, manik, dan macam lagi..Banyak yang boleh dipelajari kat sini. Area belakang tempat beli2 tu ader bengkel2 mengenai cara pembuatan kraftangan...aku syorkan kepada sesiapa yang mahu mengenali kraf Malaysia sila lah kesini..Di bahagaian hadapan hanya tempat membeli sahaja tapi bahagian belakang tu yang best..kita boleh melihat sendiri..
Muzium Kraf ni tidak lah berapa best sangat.hem masuk pun agak seram...hehehe

Tok guru batik yang sangat handal dalam bidang batik..dier pernah di interview oleh National Georgaphic..banyak aku pelajari mengenali sudut batik dan makna setiap lukisan di kain batik..

hahaha..tengok la mulut aku sama tak gan ikan tu..mser ni aku kat tempat pembuatan seramik..


Aku juga tidak melepaskan peluang untuk membuat batik di BATIK CONLAY..hem sangat teruja dan masa yang singkat..di akhir2 perjalanan baru aku jumpa tempat ni..huhuhu..tapi aku berjaya menyiapkan juga walaupun bus da tunggu aku..ahakzz...sory pakcik bus...untuk membuat batik ni hanya bayar Rm15 sahaja yea...ikut la nak corak apa, warna ikut sesukati..aku memilih corak rama-rama..hehehe..
Tadaaa..da siap da..hem tetiba muka aku tembam daaaaa...

0 KOMEN: